måndag 14 juni 2010

Det perfekta fisket, fick ett tråkigt slut.


Med ca 30 min kvar tills vi ska plocka upp och åka hem har vi wildwater Per på vår styrbord sida när det helt plötsligt brakar till i innersta ytspöt. Det perfekta avslutet kom. Efter ca 20-25 min kamp med en fisk som gjorde tokrusning efter tokrusning kom den in till båten där den bestämde sig för att rusa rakt ner. Den kom upp igen och det är dags att håva... Då får denna perfekta fiske säsong där jag fått fisk varje dag jag varit ute sitt slut. Fisken var inte klar för att håvas och hade mycket krafter kvar och hamnade i utsidan på håven och lämnade kvar NK popcornen som den tog på. Denna fisk hade även innebärt slutet på jakten på 10+ då vi såg att detta var en mycket fin fisk. Detta innebär slutet för mig/Andreas på denna vandringslax säsong, men farsan/Wille fortsätter jakten på 10+!

Inga kommentarer: